در پنج سال اول، Vision for Baltimore بینایی بیش از 64000 دانش آموز را آزمایش کرد و بیش از 8000 جفت عینک توزیع کرد.
مطالعه جان هاپکینز قویترین کار تا به امروز است که ارزیابی میکند آیا دریافت شیشه عینک طبی اصفهان از طریق یک برنامه بینایی مبتنی بر مدرسه بر عملکرد کودک در مدرسه تأثیر میگذارد یا خیر.
کارآزمایی بالینی تصادفی سه ساله، که از سال 2016 تا 2019 انجام شد، عملکرد 2304 دانش آموز در کلاس های 3 تا 7 را که غربالگری، معاینه چشم و عینک را از Vision for Baltimore دریافت کردند، تجزیه و تحلیل کرد.
این تیم نمرات آنها را در آزمونهای استاندارد خواندن و ریاضی بررسی کردند و تأثیر یک ساله و دو ساله را اندازهگیری کردند.
نمرات خواندن پس از یک سال برای دانشآموزانی که عینک دریافت کردند، در مقایسه با دانشآموزانی که دیرتر عینک دریافت کردند، به طور قابل توجهی افزایش یافت. همچنین پیشرفت قابل توجهی در ریاضی برای دانش آموزان در پایه های ابتدایی وجود داشت.
محققان بهبودهای چشمگیری را برای دختران، دانشآموزان آموزشهای ویژه و دانشآموزانی که جزو پایینترین عملکردها بودهاند، یافتهاند. کالینز گفت: «این عینک بزرگترین مزیت را برای بچههایی داشت که بیشتر به آن نیاز داشتند آنهایی که واقعاً در مدرسه مشکل داشتند.»
آماندا جی. نیتزل، نویسنده اصلی، معاون مدیر تحقیقات شواهد در مرکز تحقیقات و اصلاحات در آموزش و پرورش جانز هاپکینز، گفت: دستاوردهای کلی دانش آموزان با عینک در مقایسه با دانش آموزان بدون عینک، اساساً معادل دو تا چهار ماه آموزش اضافی بود.
برای دانشآموزانی که در پایینترین ربع کار میکنند و دانشآموزانی که در آموزش ویژه شرکت میکنند، استفاده از عینک معادل چهار تا شش ماه یادگیری اضافی است – تقریباً نیمی از سال تحصیلی.
پیشرفت تحصیلی که پس از یک سال مشاهده شد، در طول دو سال پایدار نبود. محققان گمان می کنند که این می تواند به دلیل استفاده کمتر عینک توسط دانش آموزان در طول زمان باشد، احتمالاً به دلیل گم شدن یا شکستن آن.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.